четвъртък, 11 септември 2014 г.

Стефан Епитропов - Стихотворения



АКО

Ако денят ми стане безразличен
и се чудя какво да го правя,
ако престана някога да обичам
и приятелите си забравя,

ако Моцарт не ми се слуша
и Ботев не буди у мене тръпка,
ако остана равнодушен
към безобразна постъпка,

ако животът ми стане бреме
и предпочитам уютната стая,
то значи, че преждевременно
за мене дошъл е краят...

Стефан Епитропов


ГРОЗДОБЕР

Слънцето рано изскача в простора.
Ето - изгрява денят като грозд.
Гроздоберачите - пъргави хора -
весело срещат деня като гост.

Светят под слънцето едри зърната -
сякаш прозрачен, златист кехлибар.
Пляскат крилете на птичето ято,
човките лепнат от сладък нектар.

Плодна ще бъде и тази година,
багрена есен край нас ще гори.
Силно ще бъде червеното вино,
чашите пак ще пламтят от искри...

Тръпне кръвта ми, от сладост наситена,
в ритъм извира у мен яснота.
Бие сърцето, от грижи пречистено,
тихо в душата струи доброта...

Стефан Епитропов
"Азбучно битие", 2002 г.

Редактор Марин Тачков

Няма коментари:

Публикуване на коментар