сряда, 23 май 2012 г.

Буквите обичай

Ще започна с буква А -
да ми тръгне по вода!...

С буквичките Б и В

по-нататък ще вървя...

Ще ме води буква Г

на разходка до брега...

А с чадърчето на Д

няма страшно под дъжда...

Ще ми каже буква Е:

"Ти бъди добро дете!"...

А със помощта на Ж

по-добре ще се държа...

За ръка ме хваща З -

няма вече да пълзя...

Ето - иде буква И. -

Колко хубаво върви!...

След Й следва К. -

"Хей, внимавай със звука!"

С помощта на буква Л

ще събирам, ще деля...

Тъй ме поучава М -

аз във час да не шумя...

Ще ми звънне буква Н. -

"Чуй на песента звъна!"...

Ето, че пристига О -

с ново, бяло облекло...

Щом напиша буква П,

по-спокойно ще заспя...

А със помощта на Р

ще река "благодаря"...

Ще помогне буква С

стаята да украся...

Тъй ми пожелава Т -

като цвете да цъфтя...

Рядко май се среща У -

тя ми е като бижу...

Трудни ми са Ф и Х -

те са близо до върха...

Ето ги и Ц, и Ч. -

"Не забравяй си ключа!"...

С помощта на Ш и Щ

ще се уча, ще чета...

А голям и малък ер  -

те са ми като "пипер"...

Как облечена е Ю! -

Сякаш че е на ревю...

Най-накрая иде Я. -

Колко хубава е тя!...

Буквите обичам аз! -

Те звънят и в моя глас...
Буквите обичай ти! -
Те са тридесет звезди...

Марин Тачков

/ "Две и 200", избрано за деца, 2008 г./


Няма коментари:

Публикуване на коментар