събота, 29 март 2014 г.

Въже. Възможности.


ВЪЖЕ


Така съм се родил -
с едно въже,
завързано през кръста.
С едно въже -
невидимо, зад мен -
вървя...

И ето - свършва
пътеката,
пред мене - пропастта.
Но аз не мога да пристъпя...
И пак вървя...
Морето е пред мен -
но аз не мога да отплувам...

Обръщам се -
въжето - пак отзад:
не мога към началото да тръгна...

И все вървя -
покрай брега -
в кръга на острова.
С това въже,
опънато докрай -
пазител и окова...

Марин Тачков
"Може би, 1994 г.


ВЪЗМОЖНОСТИ


1. Този разговор убийствен -
вместо тиха музика...
Думите, които в мен се раждат -
в теб умират...
В теб умират...

2. Това мълчание, когато
думите не искат да се раждат
и не искат да умират...
Стремеж към девственост
и непорочност.

3. Тези бели листи -
гробници на словото...
Думите, които в мен живеят -
там умират...
Може би...

Марин Тачков
"Може би, 1994 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар